torsdag 2 november 2017

Gräsklätter landslaget Goes Greenland.

Back on Track ( Back from the dead)

Efter att jag bara  byggt på min paper mache modell av Jonestown så var modellen äntligen klar och jag var redo att gå vidare med mitt liv.
Nästan 1 år utan klättring sätter sina spår och kroppen känns bättre än på länge.
Övertalad av Gräsklätter landslaget så satte jag mig på flyget på Arlanda väl förberedd då jag följt Don Whillans tränings tips inför en längre vistelse i bergen.

Vi hade diskuterat i många år att åka på en längre klättertripp till inte så sönderknullade berg.
Varje gång vi började planera, så la vi snabbt ner planerna då det visade sig vara logistiskt omöjligt att medföra allt som vi behöver i BC i form av mat och dryck.
Det som var annorlunda denna  gången var att nu hade vi en plan för att lösa logistiken.

The Journey 

Som vanligt med att resa så var det tråkigt, men vi gjorde vårt bästa för att ha roligt.

Ted på Arlanda

 Jag på Island.

Ja ni fattar, väl framme på Grönland så anordnade Kommunen Sälklubbartävling till vår ära.



Dagen efter tävlingen såg det ut så här i hamnen i Kulusuk.


Vi kände att det inte rullade vår väg så vi tog oss snabbt till fjällen.


BC vid havet A.K.A New Jonestown.

När vi etablerat New Jonestown så upplevde vi dom lyckligaste dagarna i våra liv.
Stämningen var på  topp och vi hade det jävligt bra.



Living the Dream!


Sea Side BC.

En liten film från New Jonestown https://youtu.be/WjpbNbcXRtA

To be continued .👊                





Inga kommentarer: